ΠΑ.ΒΙ.Σ. (παρατηρητήριο για τη Βία στο Σχολείο)
Το ΠΑ.ΒΙ.Σ. (παρατηρητήριο για τη Βία στο Σχολείο) μέσω των δομών του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου Κύπρου παρέχει στήριξη στις σχολικές μονάδες για εφαρμογή προγραμμάτων, επιμορφώσεων και δράσεων στο πλαίσιο της Εθνικής Στρατηγικής για Πρόληψη και Διαχείριση της Βίας στο Σχολείο. Σκοπός του Παρατηρητηρίου για τη Βία στο Σχολείο είναι η προαγωγή και η διατήρηση ενός ασφαλούς και φιλικού σχολικού περιβάλλοντος για όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας . Μια από τις δράσεις του είναι και η παροχή Δομημένων Προγραμμάτων Επιμόρφωσης εντός της σχολικής μονάδας
Ως Δημόσιο και Κοινοτικό Νηπιαγωγείο Βορόκληνης συμμετείχαμε για δύο συνεχείς χρονιές στο πρόγραμμα του Π.Α.Β.ΙΣ. "Πρόληψη και διαχείριση του σχολικού εκφοβισμού. Όταν οι αμέτοχοι θεατές γίνονται δρώντες θεατές"
Είναι γενικά αποδεκτό ότι οι σχέσεις μεταξύ των μαθητών επηρεάζουν καθοριστικά την ποιότητα της σχολικής ζωής και την αποτελεσματικότητα της μαθησιακής διαδικασίας και επομένως, η βελτίωση των σχέσεων μεταξύ των μαθητών αναμένεται να συμβάλει θετικά στην ανάπτυξη ενός ασφαλούς , ευχάριστου και δημιουργικού περιβάλλοντος μάθησης .Μέσα σε αυτά τα πλαίσια κρίθηκε εποικοδομητικό να αναπτυχθεί στο σχολείο μας ,ένα σχέδιο δράσης όπου όλοι οι μαθητές θα αποκτήσουν γνώσεις για τον σχολικό εκφοβισμό και τα επακόλουθα του και συγχρόνως να αναπτύξουν κοινωνική και συναισθηματική νοημοσύνη έτσι ώστε να ελαχιστοποιηθούν οι πιθανότητες να βρεθούν στη θέση του θύτη ή του θύματος. Επίσης όταν και εάν είναι παρόντες σε ένα περιστατικό εκφοβισμού να γίνουν από αμέτοχοι θεατές δρώντες θεατές δηλαδή να αναφέρουν το περιστατικό σε κάποιον ενήλικα , να μην επιδοκιμάζουν τις πράξεις του
Ένα σχέδιο δράσης με στόχους όπως :
Τα παιδιά :
- να αποκτήσουν γνώσεις για το σχολικό εκφοβισμό
- να αναγνωρίζουν και να διαχειρίζονται σωστά τα συναισθήματα τους
- να καλλιεργήσουν τις αξίες που αποτελούν την καλύτερη αντίσταση στην ανάπτυξη επιθετικών και παραβατικών μορφών συμπεριφοράς δηλαδή : της υπευθυνότητας, του σεβασμού τόσο του εαυτού όσο και των άλλων, του αυτοελέγχου και της ανοχής, της πολιτότητας, της δικαιοσύνης και της συνεργασίας, της ενσυναίσθησης , της αυτοεκτίμησης και της ψυχικής ενδυνάμωσης .
Έγινε διαπλοκή των στόχων της δράση μας με επιδιώξεις διαφόρων γνωστικών αντικειμένων(Γλωσσική αγωγή, Μουσική Αγωγή , Κοινωνικές Σπουδές , Εικαστικές τέχνες ) και σε διάφορους τομείς ανάπτυξης του Αναλυτικού προγράμματος Προδημοτικής ηλικίας (Προσωπική και κοινωνική συνειδητοποίηση ,Συναισθηματική ενδυνάμωση.Κινητικές ικανότητές Νοητική ενδυνάμωση )